Tretji večer: Naši - vaši

altVečer Našivaši izpostavlja izziv medsebojnega izključevanja, ki obremenjuje najrazličnejša področja našega skupnega življenja. Kaj storiti, ko izključevanje postane način življenja, ko smo od črno-belega pogleda na sočloveka že odvisni?

 

Ali izključevanje uporabljamo za potlačevanje drugega in drugačnega, ker sami nimamo dovolj jasno izgrajene identitete? Kje so izvori kristjanofobije ali homofobije ter kako presegati različna izključevanja? S predstavljenimi izkustvi in refleksijo o izključenosti bomo iskali tudi prostore dialoga ter prakse vključevanja.

 

Urška Makovec: Biti naš ali vaš ali njihov je normalno in edino pravilno. Rada povem, da sem Slovenka, da sem desničarka, da sem katoličanka. Le če vem, kdo sem - od kod prihajam in kam grem, bo moje pričevanje resnično, pravi Jezus. Ko poznam svojo identiteto in se hkrati zavedam, da nisem popolna, je jasno, da moram, če hočem učinkovito delovati, sodelovati z drugimi, drugačnimi. Delitev na naše –vaše je prednost, je priložnost.

 

Dr. Stane Granda: Za pogovor z "drugimi" moramo biti sposobni najprej pogovarjati se med seboj. Smo sposobni? Preveč je voditeljskih in učiteljskih drž.Za uspeh pogovora hierarhična razmerja niso ovira. Temeljni pogoj je visoka osebna kultura in prepričanje v svoj prav. Občutek šibkosti lastnih stališč je šibka podlaga za iskren dialog.

 

Dr. Urban Vehovar: Družbo, politično areno in sfero gospodarstva v RS omejujejo številni dualizmi. Le nekateri od njih so ubesedeni in razumljeni v njihovih realnih razsežjih. Veliko več jih deluje na ravni nezavednega ali pa niso tematizirani. Nekateri do teh dualizmov so lažni, ti so tudi del kolektivnega nezavednega in del javnega diskurza, velikanska večina dualizmov pa je netematiziranih. Na žalost smo se vse doslej soočali z dualizmi, ki so, z razvojnega in modernizacijskega vidika, izrazito zaviralni in pričajo predvsem o prevladi mentalitete, ki je v svojem bistvu izrazito tradicionalna, največ predmoderna.